Dronning alexandrines bro

Workshops

Foto: Daniel Villadsen

Visit Sydsjælland & Møn tilbyder en række workshops i efteråret 2023. Bliv klogere på Instagram, partnerskaber, Google My Business og gæsteforkælende mersalg. Alle workshops afholdes i samarbejde med eksperter indenfor hver deres felt. 

Har du spørgsmål eller ønsker til kommende workshops, skal du være velkommen til at kontakte Sjelle på cs@vism.dk.

Gæsteforkælende mersalg

Torsdag den 30. november (OBS: NY DATO)
Kl. 09.00-14.30 (Inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Christina Brinks, Hospitality Akademiet

Hospitality Akademiet
Hospitality Akademiet

Optimér jeres bundlinje gennem gæsteforkælende mersalg. 

Denne workshop sætter fokus på det helhjertede værtskab og det gæsteforkælende mersalg. Et effektivt og tidsoptimeret program til dig og dine medarbejdere. Jo flere I deltager fra samme team, jo større udbytte vil I få! 

Mange medarbejdere er utrygge, føler det anmasende og kan ikke lide at mersælge. Men gjort rigtigt, bidrager det enormt til både gæsteoplevelsen, jeres arbejdsglæde og virksomhedens overskud. Vi viser jer potentialet - og gør jer både trygge og ivrige efter at komme i gang. 

Eksklusivt: Workshoppen inkluderer 2 ugers adgang til Hospitality Akademiets læringsunivers før workshoppen afholdes. Læs mere om workshoppen i linket.

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

Tidligere workshops

Instagram Pro

Torsdag den 23. november 
Kl. 13.00-16.00 
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Fie Frøling, Instagram ekspert 

Fie Frøling
Fie Frøling

Arbejder du med Instagram og er allerede superbruger, så er denne workshop for dig.

Workshoppen kommer til at fokusere på Reels og hvordan formatet kan være med til at få flere følgere og skabe et engageret community på Instagram. Derudover giver Fie et indblik i trend-tendenser – hvornår giver de mening, hvordan hopper man med på dem, og hvordan spotter man dem. Der kommer selvfølgelig også fokus på det praktiske og gennemgå samt filme 2-3 teknikker, som I kan tage med videre og anvende i jeres eget indhold.

Fie Frøling er visuel storyteller og Reels-ekspert hos Camilla Stemann & Co. Hun har selv skabt en stærkt visuel profil på platformen og laver indhold til nogle af Danmarks største brands. Hun ekspert i visuel identitet, fede overgange samt vilde redigeringsteknikker. Derudover holder hun skarpt øje med nye trends og tendenser. Du kan se Fie på @fiefroeling, hvor hun har 39,3 K følgere og et engageret community.

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

Google My Business

Torsdag den 9. november
kl. 09.00 - 12.30 (inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg 
V/Louise Neumann, Synergi

Louise Neumann
Synergi

Louise Neumann fra reklame- og webbureauet Synergi i Næstved kommer og gør os klogere på Google My Business. 

Du vil bl.a. høre om: 

  • Generel viden om Google My Business 
  • Indsigt i hvad man kan i Google My Business 
  • Inspiration til indhold
  • Praktisk viden om hvordan man gør 
  • 1 times efterfølgende hjælp og spørgetid

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

Outdoor-Culture

Mandag d. 6. november
Kl. 9.00 – 13.30
Roskilde Museum, Sankt Ols Stræde 3, 4000 Roskilde
inkl. morgenbrød, kaffe og frokost

v/Epinion, Visit Sydsjælland & Møn og Visit Fjordlandet

 

Tilmeldingsfrist den 27. oktober kl. 12.00.

Stevns Klint Experience
Mads Tolstrup

Hvilke muligheder for oplevelsestilbud eksisterer der i koblingen mellem outdoor- og kultur oplevelser?

Kom med til en spændende formiddag, hvor du både bliver inspireret og introduceret til nyeste viden om koblingen mellem outdoor- og kulturoplevelser. Epinion har sammen med Visit Fjordlandet, Visit Sydsjælland & Møn samt Dansk Kyst og Naturturisme sat fokus på outdoor-culture oplevelser. Til november præsenterer Epinion den nyeste viden, og giver svar på hvilke potentialer og barriere, der netop findes i oplevelsestilbud, der favner både friluftsliv og kultur. Dertil klæder Epinion deltagerne på til selv at arbejde med at styrke outdoor-culture oplevelserne gennem redskaber, som er udviklet i forbindelse med projektet.

Program:

  • Velkomst og morgenbrød
  • Præsentation af nyeste viden fra Outdoor-Culture projektet
  • Hvordan kan I selv arbejde med at styrke jeres oplevelsestilbud der kombinerer outdoor og kultur?
  • Frokost på Roskilde Museum
  • Omvisning på Roskilde Museum

Praktisk information:

  • Pris: Gratis for turisterhvervet på Sydsjælland & Møn  
  • Relevant for: Kulturinstitutioner, museer, gallerier m.v.

Tilmeldning til Cecilie Sjelle, cs@vism.dk

Boglancering - Frivilligheden som en del af et gode værtskab

Torsdag den 2. november
Kl. 15.05-15.45
Algade 97, 4760 Vordingborg 
 

Julia Bjerre hunt
Christian Lindgren

På dagen kan du høre et kort oplæg om bogen fra forfatter Julia Bjerre Hunt samt få en gratis bog med hjem.

Bogen udgives som et led i projektet ”Autentisk Lokalt Værtskab”, der er et samarbejde mellem Visit Sydsjælland & Møn og Zealand Erhvervsakademi.
Bogens indhold er desuden skabt med vigtig viden og input fra turismeerhvervet på Sydsjælland & Møn.

Program for dagen:

Kl. 16.00           Velkomst ved Visit Sydsjælland & Møn

Kl. 16.05           Oplæg ved forfatter Julia Bjerre Hunt

Kl. 16.25           Uddeling af bogen ”Frivilligheden som en del af det lokale værtskab”

Der bliver serveret snacks og drikkevarer under hele lanceringen.

Har du tid og lyst til at kigge forbi må du meget gerne tilmelde dig til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk .

Partnerskaber på tværs

Torsdag den 2. november 
Kl. 12.00-15.00 (inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi

Evalueringsdag 2022
Christian Lindgren

Partnerskaber på tværs

Julia Bjerre Hunt fra Zealand Erhvervsakademi afholder en inspirerende workshop, hvor der vil være fokus på at skabe partnerskaber på tværs af lokalsamfundet. Når man gerne vil fremme lokalt engagement og fælles værtskab lokalt, kan det være klogt fra tid til anden at se sig om efter nogle samarbejdspartnere. På denne workshop er det overordnede emne partnerskaber, og vi vil kredse om spørgsmålene

  • Hvorfor vil jeg gerne samarbejde med andre aktører?
  • Hvad vil jeg gerne samarbejde med dem om?
  • Hvorfor skulle de have lyst til at samarbejde med mig?
  • Hvem vil jeg gerne samarbejde med?
  • Hvordan skal samarbejdet organiseres?

 

Du får på dagen udleveret en lille pixibog som du kan bruge til at arbejde videre med emnet når du er retur efter workshoppen. Vi anbefaler at man kommer med en makker om muligt.

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

Instagram for begyndere part 1

Tirsdag den 26. september (part 2 afholdes 3. oktober)
Kl. 09.00-13.00 (14.00)
Algade 97, 4760 Vordingborg 
V/Betina Otzen, digital konsulent 

Telefon
Mads Tolstrup

Vi dykker indledende ned i, hvordan Instagram virker - hvad kan den egentlig af særlige funktioner, hvad betyder det hele, og hvordan bruger man det så.  
Der bliver også tid til at kigge på hvordan man laver gode opslag med de "rigtige" billeder/videoer. 

Efterfølgende skal vi snakke tendenser og hvordan man skabe relationer. Du lærer også hvad det vil sige at tagge, samt hvad hashtags
og Reels er.
Og sidst men ikke mindst kigger vi på hvordan vi kan bruge hinanden bedst på Instagram.  

  • Lær at bruge Instagram - bl.a. i forhold til billeder og opslag 
  • Kom i gang med at skabe tættere relationer til din følgere og kunder/gæster på Instagram
  • Få helt styr på hashtags og Reels
  • Lær at skille dig ud fra mængden


HUSK at du skal have oprettet en profil på Instagram forud for dagen. Der er dog ingen krav om at du har lavet noget indhold i form af opslag eller lign. 

NB: Vi anbefaler at du har mulighed for at deltage på både part 1 og part 2. 

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

Instagram for begyndere part 2

Tirsdag den 3. oktober (part 1 afholdes 26. september)
Kl. 09.00-13.00 (14.00)
Algade 97, 4760 Vordingborg 
V/Betina Otzen, digital konsulent 

Telefon
Mads Tolstrup

Vi dykker indledende ned i, hvordan Instagram virker - hvad kan den egentlig af særlige funktioner, hvad betyder det hele, og hvordan bruger man det så.  
Der bliver også tid til at kigge på hvordan man laver gode opslag med de "rigtige" billeder/videoer. 

Efterfølgende skal vi snakke tendenser og hvordan man skabe relationer. Du lærer også hvad det vil sige at tagge, samt hvad hashtags
og Reels er.
Og sidst men ikke mindst kigger vi på hvordan vi kan bruge hinanden bedst på Instagram.  

  • Lær at bruge Instagram - bl.a. i forhold til billeder og opslag 
  • Kom i gang med at skabe tættere relationer til din følgere og kunder/gæster på Instagram
  • Få helt styr på hashtags og Reels
  • Lær at skille dig ud fra mængden


HUSK at du skal have oprettet en profil på Instagram forud for dagen. Der er dog ingen krav om at du har lavet noget indhold i form af opslag eller lign. 

NB: Vi anbefaler at du har mulighed for at deltage på både part 1 og part 2. 

Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.

  • Når gæsten kræver handling fra dig v/Philip Mumgaard, Zealand Erhvervsakademi
  • Hvordan formidler vi det godt værtskab gennem historier v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
  • Kropssprog - en del af det gode værtsskab v/Charlotte Emmery
  • Kommunikation om bæredygtighed v/Betina Otzen, digital konsulent
  • Værtskabskompasset v/ Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
  • Content v/Betina Otzen, digital konsulent 
  • Rekruttering af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi 
  • E-mail marketing - fang din målgruppe v/Betina Otzen, digital konsulent
  • Styrkelse af det gode værtskab på tværs af organisationen v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi 
  • Brugervenlighed på din hjemmeside v/Betina Otzen, digital konsulent 
  • Ledelse af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi 
  • Den digitale kunderejse v/Betina Otzen, digital konsulent 

Projektet er støttet af:

 Erhvervfremmebestyrelsen