
Workshops
Visit Sydsjælland & Møn tilbyder en række workshops. Hold øje med siden her og tilmeld dig kommende workshops.
Workshop programmet for de kommende måneder klar!
Du kan forvente et udvalg af inspirerende og lærerige workshops, der hver især præsenteres af eksperter med dybdegående viden og kompetencer inden for deres respektive områder.
Tilmelding og priser
Det er gratis at deltage i alle workshops. Ved afbud senere end 48 timer før afholdelsen opkræves dog et no-show-gebyr på 500 kr. ekskl. moms.
Har du spørgsmål eller ønsker du at tilmelde dig til kommende workshops, skal du være velkommen til at kontakte Sjelle på cs@vism.dk.
Revenue Management - Nøglen til bedre indtjening for overnatningssteder og attraktioner.
Torsdag den 13. november
Kl. 09.00-12.30 inkl. frokost
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Michael Telling, T&N Hospitality Advisors

Hvordan kan overnatningssteder og attraktioner arbejde strategisk med pris, kapacitet og efterspørgsel - uden at have store systemer eller dedikerede teams? I dette indlæg får du en introduktion til revenue management som værktøj til at optimere indtjening og udnytte ressourcer mere effektivt.
Denne workshop tager udgangspunkt i overnatningssteder.
Vi ser blandt andet på:
- Hvad revenue management er - og hvorfor det ikke kun er for store kæder
- Konkrete metoder til prisoptimering og kapacitetsstyring
- Eksempler på, hvordan mindre aktører kan arbejde med data og efterspørgsel
- Fordelene ved at tænke kommercielt og dynamisk i hverdagen
Som deltager får du indsigt i, hvordan du med enkle greb kan øge din omsætning, forbedre din belægningsgrad/besøgstal og træffe bedre beslutninger - uanset om du driver et overnatningssted, en attraktion eller et kursussted.
Michael Telling
Michael har igennem en årrække arbejdet aktivt med både drift og ledelse i hotelbranchen både inden for og uden for Skandinavien.
Særligt i Danmark har han drevet nogle af landets bedste hoteller, inklusive Hotel d’Angleterre, Hotel Skt. Petri (nu One Hotel Copenhagen) og senest Kokkedal Slot Copenhagen, men har også været koncernchef for norske First Hotels og drevet egen virksomhed i Schweiz.
Michael startede i 2016 rådgivningshuset TN Hospitality Advisors sammen med Preben Nesager. Huset tæller i dag 18 medarbejdere og rådgiver bredt indenfor hospitality branchen.
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Instagram Reels
Torsdag den 27. november
Kl. 09.00-12.30 inkl. frokost
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Fie Frøling, Camilla Stemann & Co

Instagram Reels v/Fie Frøling, Instagram ekspert
Arbejder du med Instagram og er allerede superbruger, så er denne worskshop for dig.
Workshoppen kommer til at fokusere på Reels og hvordan formatet kan være med til at få flere følgere og skabe et engageret community på Instagram. Derudover giver Fie et indblik i trend-tendenser - hvornår giver de mening, hvordan hopper man med på dem, og hvordan spotter man dem. Der kommer selvfølgelig også fokus på det praktiske og gennemgå samt filme 2-3 teknikker, som I kan tage med videre og anvende i jeres eget indhold.
Fie Frøling er visuel storyteller og Reels-ekspert hos Camilla Stemann & Co. Hun har selv skabt en stærk visuel profil på platformen og laver indhold til nogle af Danmarks største brands. Hun er ekspert i visuel identitet, fede overgange samt vilde redigeringsteknikker. Derudover holder hun skarpt øje med nye trends og tendenser. Du kan se Fie på @fiefroeling, hvor hun har mere end 46.000 følgere og et engageret community.
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Revenue Management - Nøglen til bedre indtjening for overnatningssteder og attraktioner.
Torsdag den 22. januar
Kl. 09.00-12.30 inkl. frokost
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Michael Telling, T&N Hospitality Advisors

Hvordan kan overnatningssteder og attraktioner arbejde strategisk med pris, kapacitet og efterspørgsel - uden at have store systemer eller dedikerede teams? I dette indlæg får du en introduktion til revenue management som værktøj til at optimere indtjening og udnytte ressourcer mere effektivt.
Denne workshop tager udgangspunkt i attraktioner.
Vi ser blandt andet på:
- Hvad revenue management er - og hvorfor det ikke kun er for store kæder
- Konkrete metoder til prisoptimering og kapacitetsstyring
- Eksempler på, hvordan mindre aktører kan arbejde med data og efterspørgsel
- Fordelene ved at tænke kommercielt og dynamisk i hverdagen
Som deltager får du indsigt i, hvordan du med enkle greb kan øge din omsætning, forbedre din belægningsgrad/besøgstal og træffe bedre beslutninger - uanset om du driver et overnatningssted, en attraktion eller et kursussted.
Michael Telling
Michael har igennem en årrække arbejdet aktivt med både drift og ledelse i hotelbranchen både inden for og uden for Skandinavien.
Særligt i Danmark har han drevet nogle af landets bedste hoteller, inklusive Hotel d’Angleterre, Hotel Skt. Petri (nu One Hotel Copenhagen) og senest Kokkedal Slot Copenhagen, men har også været koncernchef for norske First Hotels og drevet egen virksomhed i Schweiz.
Michael startede i 2016 rådgivningshuset TN Hospitality Advisors sammen med Preben Nesager. Huset tæller i dag 18 medarbejdere og rådgiver bredt indenfor hospitality branchen.
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Workshops fra tidligere
- Effektivt Pressearbejde med AI V/Lars Bo Axelholm
- Salgsflow - fra følgere til kunder v/Camilla Stemann, Camilla Stemann & Co.
- LinkedIn - Ram din målgruppe v/Kristina Herlev Wulff, Meerkat Media
- SEO - Search Engine Optimization v/Louise Neumann, Synergi
- Fotoworkshop v/Christian Lindgren
- AI v/Maria Skjærven
- Kanalstrategi del 1 & 2 v/Camilla Stemann
- Trends & Tendenser v/Camilla Stemann
- Gæsteforkælende Mersalg v/ Hospitality Akademiet
- Instagram Pro v/ Fie Frøling, Camilla Stemann & Co.
- Google My Business v/Louise Neumann, Synergi
- Partnerskaber på tværs v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Instagram for begynder del 1 & 2 v/ Betina Otzen
- Når gæsten kræver handling fra dig v/Philip Mumgaard, Zealand Erhvervsakademi
- Hvordan formidler vi det godt værtskab gennem historier v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Kropssprog - en del af det gode værtsskab v/Charlotte Emmery
- Kommunikation om bæredygtighed v/Betina Otzen, digital konsulent
- Værtskabskompasset v/ Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Content v/Betina Otzen, digital konsulent
- Rekruttering af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- E-mail marketing - fang din målgruppe v/Betina Otzen, digital konsulent
- Styrkelse af det gode værtskab på tværs af organisationen v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Brugervenlighed på din hjemmeside v/Betina Otzen, digital konsulent
- Ledelse af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Den digitale kunderejse v/Betina Otzen, digital konsulent
Projektet er støttet af: