Workshops
Visit Sydsjælland & Møn tilbyder en række workshops. Hold øje med siden her og tilmeld dig kommende workshops.
Workshop programmet for 2024 er nu fastlagt!
Nedenfor finder du et udvalg af inspirerende og lærerige workshops, der hver især præsenteres af eksperter med dybdegående viden og kompetencer inden for deres respektive områder.
Tilmelding og priser
Har din virksomhed indgået et partnerskab med os, kan to medarbejdere deltage gratis ved hver workshop, så længe der er pladser.
Har din virksomhed ikke allerede indgået et partnerskab med os, kan det være fordelagtigt at købe et "Basis" partnerskab til en pris på 2.000 kr. ekskl. moms pr. år. Ønsker du derimod kun at deltage i en enkelt workshop, er prisen 1.500 kr. ekskl. moms pr. stk. pr. deltager.
Har du spørgsmål eller ønsker du at tilmelde dig til kommende workshops, skal du være velkommen til at kontakte Sjelle på cs@vism.dk.
AI (NY DATO)
Torsdag den 24. oktober
Kl. 09.00-11.30
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Maria Skjærven, Future Scouts
Kunstig intelligens (AI) er kommet for at blive. Du har nu mulighed for at deltage i en workshop der sætter fokus på de muligheder der findes med ChatGPT, og hvordan du navigere uden om de juridiske udfordringer der kan være. Du kan opdatere dine kundskaber med det seneste inden for AI og modtag hands-on rådgivning til, hvordan du kan udnytte AI-teknologiens muligheder til din fordel i dit daglige arbejde.
Workshoppens program omfatter:
- Hvad er generativ AI?
- De tilgængelige AI-værktøjer og direkte erfaring med CharGPT
- Hvordan kommer du i gang med at bruge AI i dit daglige arbejde?
- Hvad skal du passe på med
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk
Fotoworkshop
Tirsdag den 5. november
Kl. 09.00-15.00
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Fotograf Christian Lindgren
Gør som Christian og tag de bedste billeder med din smartphone. Bruger du ofte billeder i dit professionelle liv, og drømmer du om at mestre kunsten at fange imponerende billeder med blot din smartphone?
Christian Lindgren, en anerkendt fotograf, præsenterer en eksklusiv workshop designet specielt til dig. Vi tilbyder en dag fyldt med både teoretisk indsigt og hands-on erfaringer.Gå fra denne workshop med dybdegående kendskab til ikke bare generel fotografering og portrætbilleder, men også fotoredigering samt essentielle teknikker vedrørende vinkler, lysstyring, komposition og farvespil.
Antallet af pladser er begrænset for at sikre, at hver deltager får personlig vejledning og feedback.
Gå ikke glip af denne chance for at forbedre dine fotografiske færdigheder og bringe dit billedsprog til nye højder.
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk
SEO - Search Engine Optimization
Torsdag den 14. november
Kl. 09.00-13.30
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Louise Neumann, Synergi
VISM præsenterer, i samarbejde med Louise Neumann, Synergi, SEO-workshop, skræddersyet til fagfolk indenfor oplevelsesindustrien – perfekt for aktører fra attraktioner, restauranter og overnatningssteder. Denne workshop er din billet til at forfine din digitale tilstedeværelse, dykke ned i SEO's hemmeligheder, og blive inspireret til at skabe fængende indhold.
Workshoppens program omfatter:
- Viden om digital tilstedeværelse og synlighed.
- Grundlæggende og avanceret viden om søgemaskineoptimering (SEO).
- Inspiration til at skabe indhold.
- Enkel og klar vejledning for at komme i gang med SEO.
- En forståelse for de værktøjer og hjælperedskaber, der kan optimere dit arbejde.
Mulighed for at blive 2 timer efter oplægget, hvor du kan få personlig sparring, stille spørgsmål og få hjælp til at implementere dine nye færdigheder.
Dette er din chance for at mestre SEO og sikre, at din virksomhed ikke blot bliver fundet, men virkelig bliver bemærket i den digitale verden.
Der er et begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Salgsflow - fra følgere til kunder
Onsdag den 20. november
Kl. 09.00-13.30
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Camilla Stemann
Denne workshop er til dig, som gerne vil blive skarpere på at konvertere dine følgere på sociale medier til kunder. Måske du oplever, at det er svært at få folk til at klikke over på din hjemmeside? Dels er de forskellige sociale medier ikke vilde med at lede folk væk fra deres sites, dels skal der mere og mere til før en bruger overhovedet har lyst til at klikke væk. Til denne workshop vil du derfor lære, hvordan du:
- På en smart måde kan dele link til din hjemmeside eller webshop på sociale medier
- Laver en effektiv salgskampagne på sociale medier
- Succesfuldt kombinerer sociale medier med e-mail marketing
- Bruger din tid på sociale medier smartere og med bedre resultater - ikke mindst på bundlinjen
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk
Ram din målgruppe på LinkedIn
Tirsdag den 3. december
Kl. 09.00-13.00
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Kristina Herlev Wulff
Skal flere kende til dit skønne mødested eller unikke kurssussted? Og skal de have lyst til at booke jeres smukke lokaler?
Så skal du have en virksomhedsside på LinkedIn.
Og du skal sørge for, at dit indhold på platformen giver værdi for din målgruppe.
Kristina Herlev Wulff ved, hvordan du gør det.
Hun driver markedsførings-virksomheden Meerkat Media i Næstved og vil tage dig igennem en workshop, hvor du bliver klogere på:
- Hvad LinkedIn er for en størrelse – og hvem der bruger det
- Hvorfor du skal bruge LinkedIn
- Hvordan du går strategisk til værks og derigennem får flere følgere
- Dos and don’ts på LinkedIn
- Hvordan andre i branchen bruger deres LinkedIn-side
- Muligheden for at bruge LinkedIns annoncerings-værktøj
Workshoppen er både for dig, der ikke har en virksomhedsside til dit møde- eller kursussted – og dig der er godt i gang, men gerne vil have inspiration til, hvordan du kan nå flere med det rigtige indhold.
Begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk
Tidligere workshops
Kanalstrategi del 2 - sådan laver du en effektiv social medie strategi
Torsdag den den 25. april
Kl. 09.00-13.30
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Camilla Stemann
En social medie strategi er nødvendigt, hvis du drømmer om at få det mest optimale ud af din online tilstedeværelse. Men hvor skal fokus være blandt de mange medier? Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, Pinterest eller måske TikTok? Lær hvordan du udvælger de rette sociale medier til dit brand, laver en effektiv social medie strategi, og får mest ud af dit content på tværs af forskellige medier og platforme. Alt dette er krydret med hemmeligheden til at skabe mere content UDEN at bruge meget mere tid.
Denne workshop er for dig der allerede arbejder professionelt med at udbrede kendskabet til din forretning eller brand via sociale medier, eller ønsker at dykke ned i strategiens muligheder. Det er også for dig, der gerne vil finde ud af hvilke andre sociale medier, du med fordel også kan satse på.
Det får du:
- Hemmeligheden bag en effektiv social medie strategi
- Tricket til at vælge de rette medier til DIT brand (og droppe dem som ikke giver dig nok værdi!)
- Det uundværlige hack, der vil spare dig for rigtig mange arbejdstimer
- Sådan skaber du mere content UDEN at bruge meget mere tid
- Guiden til hvordan du vinkler dit indhold på de forskellige kanaler
- En kalender til planlægning og overblik, som du kan downloade
- En workbook der sparker dig i gang med fede øvelser
Workshoppen er del 2 af 2. Der er et begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Kanalstrategi del 1 - sådan laver du en effektiv social medie strategi
Mandag den 8. april
Kl. 09.00-13.30
Teatergade 6, 4700 Næstved
V/Camilla Stemann
En social medie strategi er nødvendigt, hvis du drømmer om at få det mest optimale ud af din online tilstedeværelse. Men hvor skal fokus være blandt de mange medier? Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, Pinterest eller måske TikTok? Lær hvordan du udvælger de rette sociale medier til dit brand, laver en effektiv social medie strategi, og får mest ud af dit content på tværs af forskellige medier og platforme. Alt dette er krydret med hemmeligheden til at skabe mere content UDEN at bruge meget mere tid.
Denne workshop er for dig der allerede arbejder professionelt med at udbrede kendskabet til din forretning eller brand via sociale medier, eller ønsker at dykke ned i strategiens muligheder. Det er også for dig, der gerne vil finde ud af hvilke andre sociale medier, du med fordel også kan satse på.
Det får du:
- Hemmeligheden bag en effektiv social medie strategi
- Tricket til at vælge de rette medier til DIT brand (og droppe dem som ikke giver dig nok værdi!)
- Det uundværlige hack, der vil spare dig for rigtig mange arbejdstimer
- Sådan skaber du mere content UDEN at bruge meget mere tid
- Guiden til hvordan du vinkler dit indhold på de forskellige kanaler
- En kalender til planlægning og overblik, som du kan downloade
- En workbook der sparker dig i gang med fede øvelser
Workshoppen er del 1 af 2. Der er et begrænset antal pladser. Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Trends og tendenser på Instagram
Fredag den 5. april
Kl. 09.30-11.30
Online
V/Camilla Stemann
Vi starter rækken af workshops i 2024 af med at blive klogere på trends og tendser på Instagram.
Trends og Tendenser er for dig, der bruger Instagram professionelt i dit daglige arbejde.
Efter workshoppen vil du vide præcis, hvad du skal gøre resten af året for at:
• Nå ud til flere og få dem til at reagere på dit indhold
• Kende de 2024 trends der passer bedst til netop din type virksomhed
• Vide præcist hvor du skal lægge din energi på Instagram - og arbejde smartere
Workshoppen afholdes på Zoom og varer 2 timer.
Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/86927837393?pwd=T7o6DBrXRbfciNha3u1boOAIYcjwi5.1
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Gæsteforkælende mersalg
Torsdag den 30. november (OBS: NY DATO)
Kl. 09.00-14.30 (Inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Christina Brinks, Hospitality Akademiet
Optimér jeres bundlinje gennem gæsteforkælende mersalg.
Denne workshop sætter fokus på det helhjertede værtskab og det gæsteforkælende mersalg. Et effektivt og tidsoptimeret program til dig og dine medarbejdere. Jo flere I deltager fra samme team, jo større udbytte vil I få!
Mange medarbejdere er utrygge, føler det anmasende og kan ikke lide at mersælge. Men gjort rigtigt, bidrager det enormt til både gæsteoplevelsen, jeres arbejdsglæde og virksomhedens overskud. Vi viser jer potentialet - og gør jer både trygge og ivrige efter at komme i gang.
Eksklusivt: Workshoppen inkluderer 2 ugers adgang til Hospitality Akademiets læringsunivers før workshoppen afholdes. Læs mere om workshoppen i linket.
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Instagram Pro
Torsdag den 23. november
Kl. 13.00-16.00
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Fie Frøling, Instagram ekspert
Arbejder du med Instagram og er allerede superbruger, så er denne workshop for dig.
Workshoppen kommer til at fokusere på Reels og hvordan formatet kan være med til at få flere følgere og skabe et engageret community på Instagram. Derudover giver Fie et indblik i trend-tendenser – hvornår giver de mening, hvordan hopper man med på dem, og hvordan spotter man dem. Der kommer selvfølgelig også fokus på det praktiske og gennemgå samt filme 2-3 teknikker, som I kan tage med videre og anvende i jeres eget indhold.
Fie Frøling er visuel storyteller og Reels-ekspert hos Camilla Stemann & Co. Hun har selv skabt en stærkt visuel profil på platformen og laver indhold til nogle af Danmarks største brands. Hun ekspert i visuel identitet, fede overgange samt vilde redigeringsteknikker. Derudover holder hun skarpt øje med nye trends og tendenser. Du kan se Fie på @fiefroeling, hvor hun har 39,3 K følgere og et engageret community.
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Google My Business
Torsdag den 9. november
kl. 09.00 - 12.30 (inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Louise Neumann, Synergi
Louise Neumann fra reklame- og webbureauet Synergi i Næstved kommer og gør os klogere på Google My Business.
Du vil bl.a. høre om:
- Generel viden om Google My Business
- Indsigt i hvad man kan i Google My Business
- Inspiration til indhold
- Praktisk viden om hvordan man gør
- 1 times efterfølgende hjælp og spørgetid
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Outdoor-Culture
Mandag d. 6. november
Kl. 9.00 – 13.30
Roskilde Museum, Sankt Ols Stræde 3, 4000 Roskilde
inkl. morgenbrød, kaffe og frokost
v/Epinion, Visit Sydsjælland & Møn og Visit Fjordlandet
Tilmeldingsfrist den 27. oktober kl. 12.00.
Hvilke muligheder for oplevelsestilbud eksisterer der i koblingen mellem outdoor- og kultur oplevelser?
Kom med til en spændende formiddag, hvor du både bliver inspireret og introduceret til nyeste viden om koblingen mellem outdoor- og kulturoplevelser. Epinion har sammen med Visit Fjordlandet, Visit Sydsjælland & Møn samt Dansk Kyst og Naturturisme sat fokus på outdoor-culture oplevelser. Til november præsenterer Epinion den nyeste viden, og giver svar på hvilke potentialer og barriere, der netop findes i oplevelsestilbud, der favner både friluftsliv og kultur. Dertil klæder Epinion deltagerne på til selv at arbejde med at styrke outdoor-culture oplevelserne gennem redskaber, som er udviklet i forbindelse med projektet.
Program:
- Velkomst og morgenbrød
- Præsentation af nyeste viden fra Outdoor-Culture projektet
- Hvordan kan I selv arbejde med at styrke jeres oplevelsestilbud der kombinerer outdoor og kultur?
- Frokost på Roskilde Museum
- Omvisning på Roskilde Museum
Praktisk information:
- Pris: Gratis for turisterhvervet på Sydsjælland & Møn
- Relevant for: Kulturinstitutioner, museer, gallerier m.v.
Tilmeldning til Cecilie Sjelle, cs@vism.dk
Boglancering - Frivilligheden som en del af et gode værtskab
Torsdag den 2. november
Kl. 15.05-15.45
Algade 97, 4760 Vordingborg
På dagen kan du høre et kort oplæg om bogen fra forfatter Julia Bjerre Hunt samt få en gratis bog med hjem.
Bogen udgives som et led i projektet ”Autentisk Lokalt Værtskab”, der er et samarbejde mellem Visit Sydsjælland & Møn og Zealand Erhvervsakademi.
Bogens indhold er desuden skabt med vigtig viden og input fra turismeerhvervet på Sydsjælland & Møn.
Program for dagen:
Kl. 16.00 Velkomst ved Visit Sydsjælland & Møn
Kl. 16.05 Oplæg ved forfatter Julia Bjerre Hunt
Kl. 16.25 Uddeling af bogen ”Frivilligheden som en del af det lokale værtskab”
Der bliver serveret snacks og drikkevarer under hele lanceringen.
Har du tid og lyst til at kigge forbi må du meget gerne tilmelde dig til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk .
Partnerskaber på tværs
Torsdag den 2. november
Kl. 12.00-15.00 (inkl. frokost)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
Partnerskaber på tværs
Julia Bjerre Hunt fra Zealand Erhvervsakademi afholder en inspirerende workshop, hvor der vil være fokus på at skabe partnerskaber på tværs af lokalsamfundet. Når man gerne vil fremme lokalt engagement og fælles værtskab lokalt, kan det være klogt fra tid til anden at se sig om efter nogle samarbejdspartnere. På denne workshop er det overordnede emne partnerskaber, og vi vil kredse om spørgsmålene
- Hvorfor vil jeg gerne samarbejde med andre aktører?
- Hvad vil jeg gerne samarbejde med dem om?
- Hvorfor skulle de have lyst til at samarbejde med mig?
- Hvem vil jeg gerne samarbejde med?
- Hvordan skal samarbejdet organiseres?
Du får på dagen udleveret en lille pixibog som du kan bruge til at arbejde videre med emnet når du er retur efter workshoppen. Vi anbefaler at man kommer med en makker om muligt.
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Instagram for begyndere part 1
Tirsdag den 26. september (part 2 afholdes 3. oktober)
Kl. 09.00-13.00 (14.00)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Betina Otzen, digital konsulent
Vi dykker indledende ned i, hvordan Instagram virker - hvad kan den egentlig af særlige funktioner, hvad betyder det hele, og hvordan bruger man det så.
Der bliver også tid til at kigge på hvordan man laver gode opslag med de "rigtige" billeder/videoer.
Efterfølgende skal vi snakke tendenser og hvordan man skabe relationer. Du lærer også hvad det vil sige at tagge, samt hvad hashtags
og Reels er.
Og sidst men ikke mindst kigger vi på hvordan vi kan bruge hinanden bedst på Instagram.
- Lær at bruge Instagram - bl.a. i forhold til billeder og opslag
- Kom i gang med at skabe tættere relationer til din følgere og kunder/gæster på Instagram
- Få helt styr på hashtags og Reels
- Lær at skille dig ud fra mængden
HUSK at du skal have oprettet en profil på Instagram forud for dagen. Der er dog ingen krav om at du har lavet noget indhold i form af opslag eller lign.
NB: Vi anbefaler at du har mulighed for at deltage på både part 1 og part 2.
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
Instagram for begyndere part 2
Tirsdag den 3. oktober (part 1 afholdes 26. september)
Kl. 09.00-13.00 (14.00)
Algade 97, 4760 Vordingborg
V/Betina Otzen, digital konsulent
Vi dykker indledende ned i, hvordan Instagram virker - hvad kan den egentlig af særlige funktioner, hvad betyder det hele, og hvordan bruger man det så.
Der bliver også tid til at kigge på hvordan man laver gode opslag med de "rigtige" billeder/videoer.
Efterfølgende skal vi snakke tendenser og hvordan man skabe relationer. Du lærer også hvad det vil sige at tagge, samt hvad hashtags
og Reels er.
Og sidst men ikke mindst kigger vi på hvordan vi kan bruge hinanden bedst på Instagram.
- Lær at bruge Instagram - bl.a. i forhold til billeder og opslag
- Kom i gang med at skabe tættere relationer til din følgere og kunder/gæster på Instagram
- Få helt styr på hashtags og Reels
- Lær at skille dig ud fra mængden
HUSK at du skal have oprettet en profil på Instagram forud for dagen. Der er dog ingen krav om at du har lavet noget indhold i form af opslag eller lign.
NB: Vi anbefaler at du har mulighed for at deltage på både part 1 og part 2.
Tilmelding til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk.
- Når gæsten kræver handling fra dig v/Philip Mumgaard, Zealand Erhvervsakademi
- Hvordan formidler vi det godt værtskab gennem historier v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Kropssprog - en del af det gode værtsskab v/Charlotte Emmery
- Kommunikation om bæredygtighed v/Betina Otzen, digital konsulent
- Værtskabskompasset v/ Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Content v/Betina Otzen, digital konsulent
- Rekruttering af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- E-mail marketing - fang din målgruppe v/Betina Otzen, digital konsulent
- Styrkelse af det gode værtskab på tværs af organisationen v/Philip Mumgaard & Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Brugervenlighed på din hjemmeside v/Betina Otzen, digital konsulent
- Ledelse af frivillige v/Julia Bjerre Hunt, Zealand Erhvervsakademi
- Den digitale kunderejse v/Betina Otzen, digital konsulent
Projektet er støttet af: