
Workshops
VisitSydsjælland og Møn tilbyder en række workshops i 2023. Her får du muligheden for at blive klogere på en bred vifte af emner lige fra hvad godt content er, det gode værtskab, kropssprog og meget mere.
Forårets workshops er afholdt. Følge med på denne side, da vi løbende løfter sløret for kommende workshops i efteråret 2023.
Har du spørgsmål eller ønsker til kommende workshops, skal du være velkommen til at kontakte Sjelle på cs@vism.dk.
Kommende workshops 2023
Herunder kan du læse mere om de enkelte workshops.
Tidligere workshops
Når gæsten kræver handling fra dig – den gode service og oplevelse
Torsdag den 11. maj 2023
Kl. 09.00-12.30
Algade 97, 4760 Vordingborg

Dette modul handler om hvordan du, som en god formidler og vært, skaber og fastholder den gode oplevelse for gæsten. Vi kommer omkring hvordan du imødekommer frustrationer hos dine gæster og håndtering heraf. Derudover får du værktøjer til hvordan du arbejder med at skabe gode oplevelser og service for dine gæster.
Workshoppen afholdes af Philip Mumgaard fra Leisure Management fra Zealand Erhvervsakademi.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest torsdag den 4. maj.
Hvordan formidler vi det gode værtskab gennem historier?
Torsdag den 27. april 2023
Kl. 08.30-12.30
Algade 97, 4760 Vordingborg
Du og dine kollegaer kender godt jeres steds historie. I har sikkert truffet valg om layout på foldere, farver i reception eller billetsalg eller andet som for jer passer til stedets ånd. Det er dog ikke sikkert, at det er lige så tydeligt for jeres gæster – men det skal det være!
Workshoppen afholdes af Philip Mumgaard og Julia Hunt fra Zealand Erhvervsakademi.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 21. april.
Kropssprog – en del af det gode værtskab
Torsdag den 30. marts
Kl. 13.00-15.30
Algade 97, 4760 Vordingborg

Denne workshop handler om, hvordan vi bliver opmærksomme på den store del af værtskabet som kropssproget er, og den kommunikation vi hele tiden udøver, og de signaler vi sender – uanset om vi ønsker det eller ej. Vi fokuserer på kropssprog og de syv grundfølelser, og arbejder med forskellige ansigtsudtryk, så vi kan sprede den venlige stemning, som gæster tiltrækkes af og vil være en del af.
Workshoppen afholdes af Charlotte Emmery - ekspert i levende værtskab.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 24. marts.
Kommunikation om bæredygtighed
Torsdag den 23. marts
Kl. 09.00 - 13.00 (14)
Algade 97, 4760 Vordingborg

Du lærer, hvordan du bruger storytelling for at komme frem med din unikke fortælling, der styrker dit brand og din forretning. Derudover kommer du også til at arbejde med "det gode opslag" i forhold til bæredygtighed, samt lærer om do´s and dont´s. Og så stiller vi skarpt på hvordan man kan få en mere bæredygtig webshop.
- Lær hvordan du helt konkret bruger storytelling
- Få praktisk erfaring i at blive skarp på ”det gode opslag” om bæredygtighed
- Find ud af, hvad du skal undgå, når du kommunikere om bæredygtighed
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 17. marts.
Værtskabskompasset
LUKKET FOR TILMELDING
Torsdag den 16. marts 2023
Kl. 13.00-15.30
Hotel Kirstine, Næstved

Det gode værtskab skal I høj grad udleves. Det er ikke nok at vide hvad god service er – du skal få dine gæster til at føle sig velkomne. Vi ser på hvordan vi gearer os selv til at modtage gæster med engagement og stemning, så de kommer igen og igen - fordi de husker netop besøget hos dig som noget specielt.
Denne workshop afholdes af Charlotte Emmery, som er ekspert i det levede værtskab og forfatter til bogen ” Man synger da ikke på et universitet”.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 10. marts.
Content
v/Betina Otzen og VisitSydsjælland-Møn
Torsdag den 2. marts
Kl. 09.00-14.00 (15)
Algade 97, 4760 Vordingborg

Betina Otzen vil lære dig at lave godt indhold/content til dine kunder/forbrugere/gæster både på sociale platforme (fx Facebook, Instagram), til nyhedsbrev og webside/webshop – og hvorfor det er så vigtigt. Vi skal også have fokus på målgrupper.
- Få idéer og skabeloner til at lave godt indhold
- Lær hvordan du sparer tid, når du arbejder med indhold
- Bliv klogere på, hvordan du får dine kunder lettere hen mod ”kassen” med godt indhold
Denne dag vil VisitSydsjælland-Møn også fortælle, hvordan de bruger deres sociale medier og hvordan vi på bedst mulig måde spiller hinanden gode.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 24. februar.
Rekruttering af frivillige
Tirsdag den 28. februar
Kl. 15.00-17.00
Hotel Vinhuset, Næstved

Den kommende sæson er lige på trapperne, og så er det også tid til at rekruttere frivillige.
På dette modul kommer Julia Hunt og giver gode råd til hvordan I kan tænke jeres rekrutteringstiltag på nye måder. Afsættet er en forståelse af hvem vi skal bruge, hvor vi skal finde dem og hvad vi skal sige, for at få dem med.
Du får med sikkerhed nye ideer og inspiration til det videre arbejde.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest torsdag den 23. februar.
Ledelse af bæredygtighed
Torsdag den 9. februar 2023
Kl. 08.30-15.00
Algade 97, 4760 Vordingborg
Potentialet i at arbejde mere systematisk og strategisk med bæredygtighed og FN´s Verdensmål er stort. Derfor udbyder VisitSydsjælland-Møn sammen med Roskilde Handelsskole et eksklusivt forløb i ”Ledelse af Bæredygtighed”, så du er bedre rustet til at fremtidssikre din virksomhed. Dette er del 1 ud af 2.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 3. februar.
E-mail marketing – fang din målgruppe
Torsdag den 1. december
Kl. 09.00-13.00 (14)
Algade 97, 4760 Vordingborg

Hvad er det e-mails kan, og hvad skal man huske på når man går igang.
Vi skal både snakke om hvad flows, pop-ups og freebies er for nogle størrelser og hvad det hele kan bruges til.
- Få viden om, hvordan du med e-mails kan flytte dine kunder tættere på et salg
- Få brugbare virkemidler til at øge åbningsraten på dit nyhedsbrev
- Lær, hvordan du kan opbygge et nyhedsbrev
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 25. november.
Styrkelse af det gode værtskab på tværs af organisation
Torsdag den 24. november
Kl. 08.30-12.30
Kompagnihuset, Kompagnistræde 3, 4700 Næstved
Styrk din forståelse af hvordan I binder jeres fortællinger sammen, og lader dem komme til udtryk i de små hverdagsinteraktioner, som I har med jeres gæster. For arbejdet med at formidle jeres historie er en bærende del af det gode værtskab - det er bare ikke så nemt som det lyder. Fortællinger styrker forretningen og binder mennesker sammen, men hvad er jeres historie? Vi ser på, hvad det er for en historie, du som vært, er en del af, og hvordan du tydeliggør denne historie for gæsterne.
Denne workshop afholdes af Philip Mumgaard og Julia Hunt fra Leisure Management på Zealand Erhvervsakademi.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 18. november.
Brugervenlighed på din hjemmeside
Torsdag den 17. november
Kl. 09.00-13.00 (14)
Algade 97, 4760 Vordingborg
Få en hjemmeside og webshop der sælger.
Vi dykker ned i, hvordan du med få virkemidler kan give dine kunder en bedre oplevelse på din hjemmeside og øge chancen for, at de ender med at ”gå til kassen”.
- Lær at optimere din hjemmeside, så flere kunder ender med at købe
- Højn brugeroplevelsen på din hjemmeside
- Få tips og tricks til tryghedsskabere
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 11. november.
Ledelse af frivillige
Torsdag den 10. november
Kl. 09.00-12.00
Kirsebærkroen, Kirsebærvej 1, 4720 Præstø

På denne workshop kommer vi omkring nogle af de helt grundlæggende elementer, når det handler om ledelse af frivillige, hvilket er rekruttering, organisering, ledelse og motivation. Vi kommer omkring forskellige typer af frivillige og hvordan man skal gå til værks, afhængigt af hvem man gerne vil have med ombord.
Workshoppen afholdes af Julia Hunt fra Zealand Erhvervsakademi.
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 4. november.
Den digitale kunderejse
Torsdag den 3. november
Kl. 09.00-13.00 (14)
Algade 97, 4760 Vordingborg
Uanset om en virksomhed er bevidst om det eller ej, sender virksomheden kunderne på en rejse, som består af mange forskellige indtryk og kontaktpunkter, også kaldet ”touch points”.
Det vil sige alle de kontaktsituationer mellem kunde og virksomhed, som hver for sig indeholder kommunikation og udløser en reaktion hos modtageren – positivt, såvel som negativt.
Nok så vigtigt er det, at et arbejde med egen kunderejse indeholder en unik mulighed for at udforske, forstå og forbedre kundernes oplevelse. En gennemtænkt kunderejse kan nemlig bruges til at skabe markante positive forskelle.
Mange kunder vurderer, husker og anbefaler nemlig i høj grad en virksomhed ud fra virksomhedens adfærd, handlinger og det som de møder – hvad enten det er fysisk eller online.
- Find ud af, hvordan du optimerer det digitale og fysiske møde med dine målgrupper
- Få hjælp til at skabe en gennemtænkt kunderejse
Tilmelding skal ske til Cecilie Sjelle på cs@vism.dk senest fredag den 28. oktober.
Værtskabsuddannelsen
Sydsjælland & Møn og Zealand Erhvervsakademi har i samarbejde tilrettelagt en værtskabsuddannelse. Værtskabsuddannelsen er sammensat af 7 workshopmoduler, der hver i sær sætter fokus på forskellige aspekter af det gode værtskab. Hør mere om uddannelsen herunder.
Projektet er støttet af: