Kogshaug Productions

Droner, lufthavne og digital tilstedeværelse: VISM skruer op for markedsføringen før sommerferien

19.6.2024
Forfatter: Oliver Anthony Langhoff Perry
Foto: Kogshaug Productions

Sommerferien står for døren, og i den forbindelse har Visit Sydsjælland & Møn en masse nye projekter og indsatser i gang for at profilere destinationens attraktioner.

I år arbejder VISM med flere både korte og længerevarende markedsføringsindsatser både målrettet det danske, tyske og hollandske marked. Og det bliver en anderledes indsats, end før. Der skal tiltrækkes nye turister, men de turister, der allerede kommer her, skal også inspireres og fastholdes. 

- I år har vi ændret vores tilgang til partnerinvolveringen, og med den nye strategi er det muligt for turismeaktørerne i hele destinationen at få øget opmærksomhed om deres produkt. Der har blandt andet været et stort ønske om at få yderligere indflydelse på vores markedsføring, og det følger vi til dørs med nye initiativer sammen med mere end 40 partnere , siger Mike Olesen, marketingchef i Visit Sydsjælland & Møn.

Mange flere advertorials

Ét af de områder, hvor der er sat ekstra ind, er antallet af advertorials. Flere samarbejdspartnere har købt sig ind i både unikke og generelle advertorials, som bliver trykt i flere medier, herunder Alt for damerne og Politiken.

Og det er positivt, at så mange ser værdien af advertorials, siger Mike Olesen.

- Advertorials kan noget helt unikt for vores område, for det er en måde at få skabt opmærksomhed på og et positivt brand for både vores destination og de enkelte aktører, når etablerede medier udgiver vores tekster med deres stempel på deres sider.

Udover advertorials, er der en meget stor satsning på sociale medier, hvor såkaldte lynoplevelser, videoannoncering og opslag fylder.

Her i foråret har der været skruet op for at tiltrække udenlandske og danske turister til området med mere generelle, beskrivende tekster og videoer. Sommerens fokus vil i stedet være at fremhæve de konkrete oplevelser, du kan se og opleve, når du er i destinationen. Der er også fokus på guides og inspirationstekster til den potentielle sommerturist. 

Dronevideo og lufthavnskampagne

Selvom mange af kampagnerne kører allerede nu, så er der flere kampagner på tegnebrættet, som først bliver lanceret i løbet af sommeren. Og der er en del at se frem til.

- Vi har en forventning om, at vi til sommer kommer til at breake en ny video i vores prisvindende serie af dronefilm. Denne gang går turen til Faxe Kommune, hvor vi i samarbejde med Business Faxe og Kongshaug Productions arbejder på at skabe en unik dronevideo, som skal ud at leve i sensommeren, fortæller Mike Olesen.

Et nyt initiativ, som skal testes af, er en lufthavnskampagne. Den skal være med til at få helt nye grupper af turister til destinationen.

- Vi kommer også til at være synlige i Københavns Lufthavn med budskaber rettet mod internationale turister, som befinder sig i København. Dem vil vi gerne lokke til vores område, for vi har så meget, vi gerne vil vise dem, siger Mike Olesen.

Følg med i løbet af sommeren og se, om du kan få øje på os på facader, i luften og på nettet.